Vijf gouden tips om service en gastvrijheid te creëren en te behouden
8 oktober 2014Open Pandendag Rotterdam – 12 november 2014
29 oktober 2014
1. Wees voorzichtig met de rechten van derden. Foto’s van Google of Flickr.com zijn niet rechtenvrij. Ook niet wanneer de naam van de rechthebbende niet vermeld staat. Er wordt dan verwacht dat u als ondernemer zelf een onderzoek start om te achterhalen wie de rechthebbende is. Dit is ook van toepassing op teksten. Voorkom deze fouten door zelf foto’s te schieten of door de teksten te laten schrijven door een tekstschrijver.
2. Vertel waar jouw bezoeker zich op internet begeeft. Bezoekers zoeken al snel naar producten of diensten via Google. Wanneer zij op uw website zijn aangekomen willen zij in één oogopslag weten waar zij zich bevinden. Ze willen weten of ze hier kunnen vinden wat zij willen vinden en wat u als bedrijf te bieden heeft. Zorg ervoor dat deze informatie zichtbaar en duidelijk op uw site vermeld staat.
3. Zorg voor goede conversiepaden op uw website. Goede conversiepaden zet bezoekers aan tot actie. U verhoogt hiermee het percentage bezoekers dat uw site verlaat met positief resultaat. U kunt hierbij o.a. kiezen voor soft conversie. Hierbij laat u de bezoeker intekenen voor een nieuwsbrief. U kunt dit ook groter aanpakken door te kiezen voor harde conversie. Hierbij geeft u korting of een leuke prijs bij aankoop van het tweede artikel.
4. Probeer met online-marketing niet opnieuw het wiel uit te vinden. Er bestaat inmiddels al jaren lang ervaring omtrent het gebied van verkoop. Probeer dit proces dan ook niet plots te veranderen als u overgaat op online-marketing. Zo laat je een klant die geïnteresseerd is in een product aan het begin van het verkoopproces “ja zeggen”. Begin dan ook je verkoopproces online met een “ja” van je klant.
5. Maak uw webteksten goed leesbaar voor zoekmachine en bezoeker. Twee verschillende uitgangspunten met maar één communicatiekanaal. Zorg daarom dat u in uw webteksten de juiste zoekwoorden vermeld en maak hier consequent gebruik van. Gebruik dus geen synoniemen, omdat de zoekmachine deze niet herkent. Maak daarnaast ook gebruik van relevante koppen, het liefst inclusief trefwoorden. Begin uiteraard ook met de belangrijkste boodschap.