Volgens recent onderzoek is acquisitie en relatiebeheer voor veel starters een valkuil. Het ontbreekt de ondernemers vaak aan voldoende kennis en vaardigheden om vanuit hun startpositie op een structurele en effectieve manier te bouwen aan een gezond klantenbestand.
In de praktijk blijken starters inderdaad moeite te hebben met het vinden en benaderen van hun eigen doelgroep. Verder ontbreekt voldoende kennis over betaalbare marketingmiddelen en de manier waarop deze kunnen worden ingezet. Al deze en andere belangrijke zaken op het gebied van marketing en communicatie komen aan de orde bij de maatwerk workshop: ‘Marketing en communicatie’.
De workshop vindt plaats tijdens twee avond-sessies van elk circa 2 uur tijd. De aanpak is praktisch, intensief en persoonlijk (maximale groepsgrootte van 4 cursisten). Door deze persoonlijke aanpak is volop tijd en aandacht voor vragen van de kandidaat en worden onduidelijkheden en valkuilen direct opgelost. Elke cursist krijgt na afloop een duidelijke reader mee voor zelfstudie en het eventueel later nazien van de behandelde stof.
Resultaten van de training:
- De kandidaat weet na afloop van de training. de betekenis van de belangrijkste termen en begrippen m.b.t. marketing. en communicatie
- De kandidaat is in staat om zijn eigen marketing- en communicatiebeleid vast te stellen.
- De kandidaat bezit de basiskennis over effectieve en betaalbare marketing-middelen voor kleine ondernemers en de manier waarop deze middelen kunnen worden ingezet.
- De ondernemer heeft die kennis in huis om zich in de praktijk verder te ontwikkelen tot een kritische gesprekspartner van zijn/haar marketing.-communicatie adviseur.
Meer weten?
Wilt u meer weten? Neem dan contact met ons, dan versturen wij u de benodigde informatie en nodigen u graag uit voor een vrijblijvend gesprek.