De manier waarop mensen winkelen is in de loop der jaren drastisch veranderd. Voornamelijk door de komst van internet en alle technologieën die hierop toepasbaar zijn, is het koopgedrag van de consument veranderd. Hierdoor is steeds meer een 24-uurs economie ontstaan. Mensen willen snel, makkelijk en wanneer het hen uitkomt aankopen doen (steeds vaker via internet). Het zogenaamde ‘nieuwe winkelen’ in combinatie met de economische crisis, heeft ervoor gezorgd dat het winkellandschap steeds meer verandert.
In veel winkelgebieden is door alle ontwikkelingen leegstand ontstaan. De leegstand zal ook in de komende jaren nog toenemen. Heeft u in uw gemeente ook te maken met winkelleegstand? En heeft dit een negatief effect op het totale economische functioneren en de leefbaarheid in het gebied? Volg dan onderstaande tips waarmee u leegstand kunt tegengaan:
Bij een succesvolle brancheringsaanpak komt veel kijken. Indien u op zoek bent naar een brancheringsmanager of wanneer u behoefte heeft aan brancheringsadvies, neem dan vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.